جام جهانی

قرعه‌کشی جام‌جهانی روسیه هم انجام شد و متاسفانه ما تو گروه سختی افتادیم. پرتغال و اسپانیا و مراکش، همراه با ایران گروه مرگ رو تشکیل دادن. قطعا کار صعود ما سخت خواهد بود ولی میخام خوش‌بین باشم. قراره با دوتا تیم دسته‌اول دنیا بازی کنیم. هیجان این گروه از هر گروه دیگه بیشتره و همین باعث میشه بی‌صبرانه منتظر شروع بازی‌ها باشم.

متاسفانه به روال دوره قبل که بعد از بازی با آرژانتین تو جام‌جهانی کاربرهای ایرانی و متاسفانه بی‌فرهنگ و بی‌ادب دنیای مجازی به صفحه اجتماعی مسی حمله کردند و کامنت‌های بی‌معنی و رکیک ارسال کردند، این‌بار هم بعد از پایان قرعه‌کشی همون کاربرهای بی‌فرهنگ به صفحات کافو (کسی که قرعه ایران رو کشید) یا اینیستا و پیکه و رونالدو و حتی شکیرا (همسر پیکه) حمله کردند و همون بی‌فرهنگی قبل رو تکرار کردند. این مسئله خیلی واضح نشون میده که در موضوع فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی به هیچ عنوان در کشور ما کاری نشده و هنوز در فقر فرهنگی به سر می‌بریم.

از طرفی موضوع دخالت در پوشش مجری برنامه قرعه‌کشی هم نشان دیگری از فقر فرهنگی ما بود که متاسفانه سردار آزمون، ورزشکاری که بعنوان الگو مطرح هست رو هم درگیر خودش کرد. کاری نه فقط برای برای وجهه ایشون بد بود بلکه درواقع حیثیت و آبرو ملتی رو هم  زیر سوال برد. بعد از مراسم هم توئیت مجری که پرسیده بود: ایرانی‌ها راضی شدید؟ درواقع تیر تمسخری بود بر تمدین 2500 ساله ما که زمانی جزو افتخاراتمون بود.

به قطع یقین مدت‌ها وقت و انرژی باید صرف بشه تا این فرهنگ‌سازی در بین مردم و مخصوصان نوجوانان و جوانان‌مون انجام بشه که در هر اتفاقی نیاز به توهین به اشخاص نیست. تا یاد بگیرند هر توهینی که میکنن اول شخصیت و ادب خودشون رو زیر سوال میبره و بعد اثراتش متوجه جامعه و ملیت‌شون میشه. تا متوجه بشن که وقتی زیر پست یک فرد مشهور خارجی کامنت فارسی (که اغلب هم بی‌ادبانه است) ارسال می‌کنند؛ درواقع تمام آبرو و احترامی که برای زبان فارسی وجود داره رو در تیررس انتقاد قرار میدن. حتی فراتر، نه تنها خود زبان بلکه همه 70 میلیون ایرانیِ فارسی‌زبان رو در تیررس انتقاد قرار میدن.

مجری